12 February 2013

Persiapan Bilik Pengantin

10/02/13 aku mula menggelabah. Tinggal beberapa hari lagi menuju tarikh pernikahan aku. Persiapan kenduri & hantaran semua sudah selesai cuma beberapa perkara kecil yang aku perlu siapkan. Antaranya persiapan bilik pengantin.

Pada mulanya aku nak cat bilik ni warna pink atau merah sebab tema kat rumah aku warna merah, tapi bila fikir balik nampak macam tak kena pulak. So, aku decide untuk cat warna biru sebab aku suka biru. Tapi Cik Tunang pula minat warna ungu, so aku decide untuk ikut kesukaan Cik Tunang, biar dia happy bila masuk rumah aku nanti.

Dah lama aku tak mengecat bilik sebenarnya. Kali terakhir 7 tahun lepas kalau aku tak salah. Penatnya tak payah nak cerita, walaupun bilik ni tak berapa besar, tapi bilik ini tinggi. Terpaksalah aku memanjat untuk cat bahagian sudut-sudut yang tak sampai.


Mula pukul 10am sampai pukul 7pm aku berjaya siapkan semua. Hasilnya, memang memuaskan hati. Bayangkan, sampai tak makan seharian untuk siapkan bilik ni. Cuma part yang tak best tu, parents aku dengan senang hati bagi katil aku kat jiran sebelah tanpa izin. Terbaik dari ladang la kan. Sekarang aku tidur beralaskan tilam atas lantai. Aduyai.




Jadi Cik Tunang, semoga happy melangkah masuk bilik kita ni bulan 4 ye. I Love You so much sayang.. :)

Sent using my iPad