10 March 2012

Gaya Hidup Baru

Lama rasanya aku tak menulis. Bukan tak ada benda yang nak ditulis tapi agak tak ada masa untuk menulis. Kadang2 akal ni dah terlalu penat untuk menulis.

Alhamdulillah, tahun 2012 merupakan satu lonjakkan yang berbeza dalam diri aku. Untuk pertama kalinya, aku berasa sangat berbeza dalam menjalani hidup aku tiap-tiap hari.

Setahun yang lalu, tidak kira sama ada awal bulan atau hujung bulan, memang terasa sakit nak teruskan hidup. Kewangan memang tak cukup. Nak makan pun kadang-kadang fikir sepuluh kali.

Tapi dengan rezeki kurniaan-Nya, tahun 2012 sangat berbeza. Aku boleh beli apa saja yang aku nak tanpa perlu sekat makan dan boleh bagi kesenangan dekat famili aku.

Betul janji Allah kepada setiap hamba-hambaNya, Dialah Yang Maha Berkuasa keatas tiap-tiap hambanya. Rezeki, jodoh, pertemuan dan ajal maut semua kerja Dia. Siapa kita untuk mengambil-alih kerja Dia? Walau macam mana banyak atau sedikit rezeki yang kita dapat, jangan lupa ucap "Syukur Alhamdulillah". :)
Sent via DiGi from my BlackBerry® Torch 9810