21 October 2012

Rehatkan Minda



20 Oktober 2012 aku dan cik tunang pergi merehatkan minda di Bukit Tinggi Pahang. Perjalanan yang tak dirancang dari awal tapi akhirnya kami selamat sampai dan balik, alhamdulillah. Memang mendamaikan kat sana, tengak pemandangan yang lain dari lain. Jauh dari hiruk pikuk kotaraya.

Kami bertolak pukul 10am dan sampai pada pukul 1130am. Tiket  masuk RM24 untuk 2 orang dewasa. Tempat pertama dituju adalah Colmar Tropicale. Terasa macam berada di dunia yang asing. Ini kali kedua aku ke Bukit Tinggi. Tak tahu macam mana nak gambarkan bila cik tunang tersenyum gembira. Seronok bila dapat gembirakan cik tunang.

Cik tunang sangat suka pemandangan di Bukit Tinggi ni. Hasilnya, banyak tempat cik tunang bergambar. Aku? Kurang minat sikit bab-bab bergambar seorang ni. Seronok bila dapat tengok cik tunang tersenyum riang cium bunga.

Kadang-kadang, kita memang perlu curi sedikit masa untuk merehatkan minda. Terlalu serabut kepala aku, jadi bila dapat merehatkan minda walaupun sekejap, memang lega rasanya. Kebetulan cik tunang pula bercuti mandatori. Jadi, rajin-rajin pergi merehatkan minda. Tak perlu belanja yang tinggi atau jauh-jauh, cari tempat yang berhampiran dengan anda.

P/S: Cik tunang, nanti kita ke Cameron Highland ye sayang... :)

Sent using my MacBook Pro