04 November 2012

Skyfall Yang Teruk!

3 November 2012, aku dgn tunang aku pergi la tengok cerita James Bond 007: Skyfall. Tempat tujuan dekat TGV Wangsa Walk. Kenapa aku pilih Wangsa Maju sedangkan di Bukit Raja pun ada TGV? Ia tak lain kerana TGV Wangsa Maju memang best dan kebetulan Cik Tunang teringin makan nasi kandar di NZ Curry House.

Booking ticket pukul 2pm. Kami sampai pukul 1pm. Lps solat zohor, terus tengok movie. Harapan berkobar-kobar nak tengok 007. Berbekalkan popcorn large set dan hotdog mini, dengan riang terus masuk cinema. Ramai orang, tapi aku dah booking tempat paling best, kat atas sekali!

20 minit pertama, hebat! Penuh aksi! Tapi lepas tu, makin lama makin bosan! Bosan! Bosan! Bosan! Rasanya ini adalah cerita James Bond paling bosan aku pernah tengok! Tiada gadget menarik, kereta menarik, aksi menarik, plot cerita menarik dan klimaks yang menarik! Ramai orang dah mula keluar cinema lepas 1 jam cerita main. Damn! Teruk sangat! Aku sempat tidur dalam 15 minit, bosan punya pasal.

Ia bukan sebab Daniel Craig ni tak bagus tapi jalan cerita yang macam haram! Tak ada apa yang menarik perhatian orang dalam cinema kecuali kereta lama James Bond, Aston Martin! Rasanya cerita James Bond ni hanya gah pada nama tapi hakikatnya mereka dah kering idea!

Jadi pada sesiapa yang nak tengak tu, silakan. Buat penilaian sendiri tapi pada aku, Taken 2 lagi menarik dari Skyfall! Nasib baik Cik Tunang ada. Kalau aku seorang masuk tengak, 1 jam kemudian, confirm aku keluar balik.

Sent via DiGi from my BlackBerry® Bold 9900