09 March 2013

i-City Shah Alam. Tempat Pembaziran!

8 Mac 2013, aku dengan Cik T pun berjumpa. Dekat2 tarikh keramat ni, memang jarang dapat berjumpa. Cik T sibuk dengan macam-macam persiapan. Aku pula kerja malam. Jadi, lepas waktu kerja dan kebetulan aku kerja pagi, kami pun ber'dating'. Mula-mula ingat nak pergi makan je, lepas tu aku teringat seorang member aku cakap pasal i-City. Walaupun tak sampai 10km dari rumah aku, memang aku tak pernah jejak kaki ke sini. So, aku pun pergi ke sana. Aku pakai t-shirt dan Cik T pakai baju kurung. Ala, tak jadi masalah.

Sampai sana pun dah waktu maghrib, so kami pun mencari surau. Agak selesa kemudahan yang disediakan. Surau agak selesa. Jarang tempat yang dikuasai bangsa asing ni menyediakan kemudahan yang agak selesa sebenar. Walaupun ini negara Islam, kepekaan terhadap isi ini agak kurang. Ada yang menyediakan surau yang hanya dapat memuatkan 2 jemaah saja. Lokasinya pula sebelah tandas, basement atau tempat yang paling panas.

Lepas solat maghrib, Cik T tersedar pula BlackBerry tertinggal dalam kereta. Agak jauh jugak, tapi sebab takut kereta kena pecah, aku dengan Cik T pun berlari ke kereta. Alhamdulillah selamat. Lepas selesaikan kes BlackBerry, aku dengan Cik T pun jalan-jalan. Tempat pertama kami main ialah 6D cinema. Menarik tapi tak seganas 4D Roller Coaster kat The Gardens Mall. Tiket murah gak, RM12 seorang untuk 7 minit. Tempat kedua dan terakhir adalah, Eye On Malaysia. Menarik! Nampak satu Shah Alam. Tapi Cik T kesayangan agak takut dengan tempat tinggi. (Aku pun bukan berani sangat tapi kena jaga ke'macho'an. Hahaha)

Lepas main, kami makan kat kedai mamak. Kedai ni memang out! Lepas makan terus rasa pening-pening. Aku pulak balik rumah siap muntah-muntah. Cik T lagi kesian, pening-pening dan hampir nak pitam. Tapi disebabkan mood dating, kami pun jalan-jalan juga kat situ. Tengok nak masuk SnowWalk punya la mahal! RM35 seorang! Rentikan ler yoep! Aku pun decide untuk balik. Nak balik, parking RM10!

Memang penat but happy dapat dating dengan Cik T. Cuma menyirap juga sebab mahal sangat nak masuk tempat ni. Total kami habis RM69! Memang la orang cakap, i-City tempat makan duit! Aku rasa ini kali pertama dan terakhir aku pergi. Best tapi sangat membazir.

So Cik T, next time abg akan rancang perjalanan dengan betul ye. :)


Sent via DiGi from my BlackBerry® Bold 9900